Maleta pedagògica per fomentar masculinitats plurals, positives i diverses
El Plural, centre de masculinitats de Barcelona presenta unes maletes pedagògiques per treballar les masculinitats amb l'alumnat i infants en general, per afavorir un desenvolupament conscient, informat i lliure de la seva personalitat.
Les maletes estan formades per una selecció de llibres i contes que, a partir de la seva lectura i amb el suport d’una “guia orientativa”, facilita la reflexió sobre les masculinitats. En aquesta ocasió presentem les franges infantil (0 a 6 anys) i cicle inicial de primària (de 6 a 8 anys).
Autoria
Plural
Comparteix-ho
Eixamplem identitats - Escola Xirinacs
Autoria
Ajuntament de Barcelona. Districte de l'Eixample
Comparteix-ho
Eixamplem identitats - Escola Mallorca
Autoria
Ajuntament de Barcelona. Districte de l'Eixample
Comparteix-ho
Eixamplem identitats - Escola Joan Miró
Autoria
Ajuntament de Barcelona. Districte de l'Eixample
Comparteix-ho
Eixamplem identitats - Escola Gaia
Autoria
Ajuntament de Barcelona. Districte de l'Eixample
Comparteix-ho
Maleta Pedagògica: Un equipatge per a la interculturalitat
El Servei de Mediació i Interculturalitat de la Fundació Surt, en col·laboració amb l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, ha elaborat aquest material amb la finalitat de donar suport a projectes d'elaboració, revisió i millora dels recursos pedagògics en l'àmbit de l'Educació Per al Desenvolupament.
El Servei de Mediació i Interculturalitat de la Fundació SURT, desenvolupa accions i programes amb l'objectiu de millorar l'accessibilitat de les persones immigrades en la societat d'acollida. A través del seu treball cerquen visibilizar els obstacles i estereotips existents per raons de gènere i/o origen, afavorir l'acostament de diferents realitats culturals, idiomàtiques, socials i construir instruments per millorar la qualitat de la intervenció (formació i assessorament en mediació intercultural, disseny i implementació de recursos).
Sent l'escola un espai privilegiat per a la trobada i la integració intercultural entre les persones immigrades i les persones residents, aquesta Maleta Pedagògica, un equipatge per a la interculturalitat té com a objectius promoure l'educació intercultural i la millora de competències interculturals i d'equitat de gènere dels i les professionals de la docència. Es pretén amb aquest material contribuir per fomentar la cohesió social, l'equitat de gènere i el respecte pels drets humans en l'àmbit educatiu, en un context de diversitat cultural.
La maleta pedagògica consta de tres mòduls temàtics amb textos de suport, preguntes i dinàmiques per treballar a les aules. Tot el material està disponible en català i en castellà:
Mòdul 1: Equitat de gènere
Mòdul 2: Interculturalitat
Mòdul 3: Ciutadania
Autoria
Teixim Xarxes
Comparteix-ho
La Coeducació a Catalunya Pràctiques de referència i reptes
Aquests documents son el resultat del projecte de recerca “La Coeducació a Catalunya. Pràctiques de referència i reptes”, un encàrrec per part de l'ONG Intered i la Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere (PUCVG), desenvolupat durant el curs 2020-2021 de forma col·laborativa entre l’associació EduAlter i el Grup d’Educació i Gènere de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquesta recerca té per objectius
- (i) visibilitzar pràctiques de referència en matèria de coeducació en centres d’educació secundària d’arreu de Catalunya des d’un enfocament d’Educació per a la Justícia Global, així com
- (ii) fer incidència en les polítiques públiques a partir de generar una anàlisi crítica entorn la normativa que funciona com a marc legislatiu d’aquestes pràctiques en el context català
Podeu trobar els enllaços als informes i altres materials audiovisuals aquí
Us convidem a llegir els resultats de l'investigació en els documents adjunts :
1. La Coeducació a Catalunya, pràctiques i reptes: INFORME DE RECERCA
2. Catàleg d'Experiències La Coeducació a Catalunya, pràctiques de referència i reptes
3. Anàlisi del Marc Legislatiu i Polítiques públiques en matèria de coeducació
4. Col·lecció d'assajos audiovisuals elaborats per les alumnes